Sunday, January 9, 2011

~:: SEMINGGU SuDAH ::~

Dalam tidak aku sedari rupenyer dah seminggu masa berlalu... Alkisahnyer bermula pada tanggal 31desember 2010. Iaitu pada hari jumaat..pada jam 10.30 malam.... Aku dalam perjalanan pulang ke Batu Pahat daripada Ipoh...perjalan yang memakan masa selama 6jam30minit itu sungguh memenatkan walaupun kerja aku cuma tido sahaja dalam bas...(-.-")  setibanya aku di perhentian bas Batu Pahat dalam lingkungan 5.00pagi bersama teman-teman ku...sungguh gelap...kawan ku menahan teksi lalu pemandu teksi itu mengangkat barang2 kami yang banyak itu kedalam bonet belakang kereta..
aku> korang dah tanyer ker brape harge gi TF?
kwn2> blom, (lantas bertanyer kepada pemandu teksi) pakcik nk g TF brape eh?
pakci teksi> slalu pakcik ambik RM7 seorang..
kami> ha???(bercakap sesame sendiri) mean RM28 la nie..mahal giler..minyak xsampi RM5 pown...
kami> pakcik, RM25 xboleh ker? slalu kami naik 25 jer...
pakcik teksi> kalu naik sorang mmg pakcik kira RM25..lau ber4 cm 2 la..pakcik x tipu nak..
kami> (dlm hati masing2) mcm la kami nie xpenah nek teksi..pakcik nie law nk cekik pagi thun baru pown agak2 la..lantak la...nnt akhirat pakcik jawab sendiri...=P


Sampai di pintu Guard UTHM kne la aku kuar tunjukkan pas pelajar...sekali guard yang jaga 2 hensome daa...sampi telalut pe aku ckp ngn die tah...upenyer kawan2 aku dalam teksi pown dok usha mamat 2..derrr...korang memang sengal la.. Sampai kami di Kolej Kediaman Tun Fatimah a.k.a TF, kiteorang dok lepak kat bilik perbincangan bawah merehatkan diri sementara tunggu kaunter pendaftaran bukak... Dah jam lapan teros kami gi bilik pendaftaran dengan harapan dapat la bilik bawah lak kali ni...skali kami dapat bilik lame daa...penat tuh...nak kne mengangkut barang2 g aras atas skali..aras 4...huishh..naseb kami la... Dah sampi 2 teros tukar susun atur bilik supaya nampak lebih luas gitu...x habes penat lelah agi kami kne turun and naek aras 2 antara blok nk ambik barang yang kami tinggalkan...penat gilerrr!!! 5 trip naik turun...naseb ade farehah tolong..law x nak pengsan jugak nie..


dalam lingkungan tengah hari Siti Hajar room mate kami pown sampi..tapi die x bawak pape barang agi la...die dtg ambik kunci bilik and bawak kami g Kluang umah Kak Ti..yeah!! tengok baby...sampai sane kami wat la pape yang patot sementara tunggu orang datang umah 2 sbb kebetulan time 2 ade majlis akikah...dalam pukul 4 aku ase cam penat jer...konon nek atas bilik aja nak solat la...skali tertido suda dalam keadaan duduk baring lak 2..huishh..sedar2 sakit pinggang aku nie..cm nak patah jer asenyer,...malu diwatnyer...patot kne tolong la..nie aku g tidor lak..ishh...ishh..ishh..xpatot btol...


baby fatin..

esok paginyer abg ipar ajar, abg yus a.k.a Dr yusri bawak kami g makan kat railway coffee..makan roti bakar die..beshhh..sedap sangat...



petang 2 dah dekat jam 6ptg baru balek kolej...balek..beres2 barang2 masok lemari..malam jam 9 kami kluar gi BP Mall dengan kereta aja..tp aku yang bawak..huhuhu...jadi driver la aku... =P aku bawak dengan pecutner..ank cepat sampi la katekan..jam 11 mall kan tutup...huhuhu....

monday, kami pergi ker FKAAS or name penuhnyer fakulti kejuruteraan awam dan alam sekitar. 1st kami nak ambik borang insert delate coz der jadual kami yang bertindih..mase2 punyer ramai orang sampi kami rase cm nak pengsan..huh!! so sementara 2 kami pown gi la jumpe PA kami nk mintak autograph la konon...huhuhu...smntara tunggu ramai orang kat FKAAS kami gi la makan dulu kononyer...dah sudah 2 baru la kami g FKAAS balek..tpi keadaan still cm2..PENUH!! mula kmi sabar jugak la tunggu kat atas..lame2 panas dh semakin panas!! 2run la kami tunggu kat bawah jer...sementara 2..



next day, selasa...finally kami dapt wat pertukaran dengan jayanyer...so, untuk hari rabu, khamis, and jumaat....kami pown gi clz cam biasa mengikut jadual waktu yang ader...

p/s: ade lagi citer nnti saya sambung eh..ade hal lak...

No comments:

Post a Comment